Особливості та проблеми перспективної зйомки зображення
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Проведено аналіз та визначено принципи роботи перспективної зйомки фото- або відеофрагментів в залежності від кута нахилу зйомки, положення камери та самого обьєкту зйомки. Розглянуто математичні співвідношення для прорахунку проекції зображення та передбачення спотворень, які дозволяють проаналізувати різні види перспективних перетворень відзнятого матеріалу та визначити принцип роботи камери для кращого розуміння появи спотворень та пошуку рішення щодо їх усунення. Окремо визначено параметри та їх вплив на вигляд зображення. Проведено аналіз основних типів перспективної проекції об’єктів через графічне відображення для одно-, дво- та трьохточкового проектування. Визначено, що важливу роль у зйомці відіграє об' єктив, тобто знаючи нюанси роботи камери та правильного підбору об' єктиву для певних локацій можна значно покращити якість матеріалу. Наведено алгоритми та надано практичні рекомендації з усунення спотворень перспективних зображень. Зокрема відмічено, що усунення ефекту викривлення вертикальних або горизонтальних ліній на кадрі перспективної зйомки є багатоцикловою процедурою, у випадку залучення вбудованих інструментів програми Photoshop.
Блок інформації про статтю
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Посилання
N. Krasil’nikov, Tsifrovaya obrabotka 2D i 3D izobrazheniy [Digital processing of 2D and 3D images]. Sankt-Peterburg: BKHV-Peterburg, 2011, ISBN: 978-5-9775-0700-4.
Y. Nikulin, Komp’yuternaya geometriya i algoritmy mashinnoy grafiki [Computer geometry and computer graphics algorithms]. Sankt-Peterburg: BKHV-Peterburg, 2005, ISBN: 5-94157-264-6.
P. Shirley and S. Marschner, Fundamentals of computer graphics — Massachusetts. CRC Press Taylor & Francis Group, 2009, ISBN: 978-1-4398-6552-1.
S. Wright, Digital Compositing for Film and Video: Production Workflows and Techniques. 2018, ISBN: 9781138240377.
Y. Tuchkevich, Adobe Photoshop CC 2019. Master-klass Yevgenii Tuchkevich [Adobe Photoshop CC 2019. Workshop by Evgenia Tuchkevich]. Sankt-Peterburg: BKHV-Peterburg, 2020, ISBN: 978-5-9775-6620-9.
Photoshop. Polnoye rukovodstvo [Photoshop. Complete guide]. Moskva: Nauka i Tekhnika, 2019, ISBN: 978-5-94387-779-7.
C. Threinen-Pendarvis, The Photoshop and Painter Artist Tablet Book: Creative Techniques in Digital Painting. London: Peachpit Press, 2006.
K. E. Razlogov, Novyye audiovizual’nyye tekhnologii Sbornik statey / Otv [New Audiovisual Technologies Collection of articles / Otv]. Saint Petersburg, 2011, ISBN: 978 5 86007 681 5.
Y. Y. Yermakova, Prakticheskaya magiya kinematografa Chast’ 1. Mul’timediynost’ kak prostranstvo kinoobraza [Practical magic of cinema Part 1. Multimedia as a space of a film image]. Moscow, 2013.
M. L. Terakopyan, Nereal’naya real’nost’: Komp’yuternyye tekhnologii i fenomen “novogo kino” [Unreal reality: Computer technology and the phenomenon of “new cinema”]. 2007, ISBN: 978-5-85646-183-0.